Filteren x

Intensiteit

chevron-down

Soort

chevron-down

Kop grootte

chevron-down

Merk

chevron-down

Koffie voor Caffitaly

13 producten
Filteren adjustments
St Remio Supreme pak en capsule voor Caffitaly
€ 2,29
€ 0,23 / kop
Caffitaly St Remio Bio Robust
€ 2,49
€ 0,25 / kop
St Remio Intense pak en capsule voor Caffitaly
€ 2,29
€ 0,23 / kop
Caffitaly St Remio Bio Espresso
€ 2,49
€ 0,25 / kop
Gimoka Vellutato package and capsule for Caffitaly
€ 2,09
€ 0,21 / kop
Gimoka Espresso Intenso pak en capsule voor Caffitaly
€ 2,09
€ 0,21 / kop
Gimoka Espresso Deciso pak en capsule voor Caffitaly
€ 2,09
€ 0,21 / kop
St Remio Classic package and capsule for Caffitaly
(2)
€ 2,29
€ 0,23 / kop
Gimoka Espresso Cremoso pak en capsule voor Caffitaly
€ 2,09
€ 0,21 / kop

shopping-bag

Löfbergs Contessa pak en capsule voor Caffitaly
€ 31,19
€ 0,32 / kop

shopping-bag

Löfbergs High Mountain Packung und Kapsel für Caffitaly
€ 31,19
€ 0,32 / kop
Löfbergs Cumbia Packung und Kapsel für Caffitaly
€ 30,99
€ 0,32 / kop
St Remio Strong pak en capsule voor Caffitaly
€ 2,29
€ 0,23 / kop

Arabische dreiging

Toen koffie voor het eerst via Venetië naar Italië kwam, was het te danken aan de Arabieren die de handelsmogelijkheden met Venetië doorzagen. Voordat het naar Venetië kwam, werd koffie als bedwelmend beschouwd vanwege de medicinale voordelen van het 's ochtends drinken. Het werd bekend als "Arabische wijn". De inwoners van Venetië zagen koffie als zondig en een islamitische bedreiging voor het christendom. Vanwege de reputatie van koffie betaalden mensen exorbitante prijzen voor deze nieuwe opwindende drank.

Nu heeft Italiaanse koffie, en de liefde die Italianen hebben voor koffie, zich tot bewondering en vertrouwen ontwikkeld. Het is begrijpelijk dat je voor een Tchibo koffiecapsulemachine hebt gekozen. Nu hoeft je alleen nog maar te kiezen uit onze selectie kwaliteitscapsules.

Barista 

Voor 1938 werd de persoon die achter de bar stond en jouw espresso maakte een bartender genoemd. Met het succes van Mussolini en de fascistische beweging ontstond er een nationalistische campagne waarin het 'veritaliaansd' werd. Bartender werd als te Amerikaans ervaren. En zo werd het barista.

Italiaanse espresso

De Italianen hebben espresso uitgevonden en hebben geprobeerd deze standaard te en als hun eigen te behouden. Dus hoewel ze onaangetast zijn gebleven door globalisering, kunnen we gerust zeggen dat de wereldwijde koffiecultuur dat niet heeft gedaan.

Omdat espresso wordt gezien als het nationale drankje van Italië, hebben ze geprobeerd het voor zichzelf te houden. Ze hebben de Wereldhandelsorganisatie opgeroepen de term "Italiaanse espresso" niet meer te gebruiken, tenzij het echt Italiaans was. Ze hebben ook berecht voor Amerikaanse rechtbanken, maar er is niets gebeurd.

Momenteel stuurt het Italiaanse parlement inspecteurs over de hele wereld om te controleren of de koffie die op verschillende plaatsen wordt geproduceerd, voldoet aan de Italiaanse kwaliteitsnorm.

Geef het door - met koffie

Het doorgeven is een concept dat al sinds het oude Griekenland bestaat en nog steeds door sommigen wordt toegepast. Verschillende koffiebars doen dit op verschillende manieren. Sommige koffiebars ‘geven het door’ door diegenen in te huren die de baan het hardst nodig hebben of een nieuwe start nodig hebben. Deze mensen hebben dus niet alleen een baan gekregen, maar ook vaardigheden opgebouwd door middel van training en zo een toekomst veiliggesteld.

Een van de gemakkelijkste manieren voor een koffiebar en hun klanten om ‘het door te geven’, is door een extra kopje koffie te kopen, die de koffiebar vervolgens kan doorgeven aan een dakloze of behoeftige die langskomt. Het is een grote hulp, vooral in de winterperiode waar men warm moet blijven.

Interessante feiten over koffie

Hier zijn enkele interessante feiten:

  • Koffie was het eerste soort voedsel dat gevriesdroogd was.
  • Een Ibrik is een Turkse pot met een lange steel voor het maken van Turkse koffie.
  • De Arabische variëteiten Java en Mokka zijn genoemd naar de havens waar ze zijn ontstaan.

Arabische dreiging

Toen koffie voor het eerst via Venetië naar Italië kwam, was het te danken aan de Arabieren die de handelsmogelijkheden met Venetië doorzagen. Voordat het naar Venetië kwam, werd koffie als bedwelmend beschouwd vanwege de medicinale voordelen van het 's ochtends drinken. Het werd bekend als "Arabische wijn". De inwoners van Venetië zagen koffie als zondig en een islamitische bedreiging voor het christendom. Vanwege de reputatie van koffie betaalden mensen exorbitante prijzen voor deze nieuwe opwindende drank.

Nu heeft Italiaanse koffie, en de liefde die Italianen hebben voor koffie, zich tot bewondering en vertrouwen ontwikkeld. Het is begrijpelijk dat je voor een Tchibo koffiecapsulemachine hebt gekozen. Nu hoeft je alleen nog maar te kiezen uit onze selectie kwaliteitscapsules.

Barista

Voor 1938 werd de persoon die achter de bar stond en jouw espresso maakte een bartender genoemd. Met het succes van Mussolini en de fascistische beweging ontstond er een nationalistische campagne waarin het 'veritaliaansd' werd. Bartender werd als te Amerikaans ervaren. En zo werd het barista.

Italiaanse espresso

De Italianen hebben espresso uitgevonden en hebben geprobeerd deze standaard te en als hun eigen te behouden. Dus hoewel ze onaangetast zijn gebleven door globalisering, kunnen we gerust zeggen dat de wereldwijde koffiecultuur dat niet heeft gedaan.

Omdat espresso wordt gezien als het nationale drankje van Italië, hebben ze geprobeerd het voor zichzelf te houden. Ze hebben de Wereldhandelsorganisatie opgeroepen de term "Italiaanse espresso" niet meer te gebruiken, tenzij het echt Italiaans was. Ze hebben ook berecht voor Amerikaanse rechtbanken, maar er is niets gebeurd.

Momenteel stuurt het Italiaanse parlement inspecteurs over de hele wereld om te controleren of de koffie die op verschillende plaatsen wordt geproduceerd, voldoet aan de Italiaanse kwaliteitsnorm.

Geef het door - met koffie

Het doorgeven is een concept dat al sinds het oude Griekenland bestaat en nog steeds door sommigen wordt toegepast. Verschillende koffiebars doen dit op verschillende manieren. Sommige koffiebars ‘geven het door’ door diegenen in te huren die de baan het hardst nodig hebben of een nieuwe start nodig hebben. Deze mensen hebben dus niet alleen een baan gekregen, maar ook vaardigheden opgebouwd door middel van training en zo een toekomst veiliggesteld.

Een van de gemakkelijkste manieren voor een koffiebar en hun klanten om ‘het door te geven’, is door een extra kopje koffie te kopen, die de koffiebar vervolgens kan doorgeven aan een dakloze of behoeftige die langskomt. Het is een grote hulp, vooral in de winterperiode waar men warm moet blijven.

Interessante feiten over koffie

Hier zijn enkele interessante feiten:

  • Koffie was het eerste soort voedsel dat gevriesdroogd was.
  • Een Ibrik is een Turkse pot met een lange steel voor het maken van Turkse koffie.
  • De Arabische variëteiten Java en Mokka zijn genoemd naar de havens waar ze zijn ontstaan.