Algemene voorwaarden
Ervaar een prettige manier van winkelen op KaffeKapslen.be.
Hier lees je de verkoop- en leveringsvoorwaarden die gelden voor de aankoop van goederen op KaffeKapslen.be:
Kaffekapslen.be is eigendom van:
Kaffekapslen ApS,
Alstrup Alle 11
8361 Hasselager
Denemarken
BE 0759499112
Betaling
Bij Kaffekapslen is het mogelijk om op verschillende manieren te betalen. De betaalmogelijkheden worden bij de kassa weergegeven. Hier kunt u de gewenste betaalmethode selecteren.
Alle bedragen zijn in EUR weergegeven en zijn inclusief BTW en belastingen. Wij passen de betalingstarieven niet aan, maar wij raden u wel aan de algemene voorwaarden van de door u gekozen betaalmethode te lezen, omdat sommige bedrijven kosten in rekening kunnen brengen, bijvoorbeeld voor achterstallige betalingen.
Alleen meerderjarigen of personen met toestemming van hun wettelijke voogd mogen bestellingen op onze website plaatsen.
Bestellen als bedrijf
Bedrijven zijn van harte welkom om producten via onze website te bestellen en doen dit op dezelfde manier als particuliere klanten. Tijdens de betaling kunt u een BTW-nummer toevoegen, dat wordt toegevoegd aan de bijbehorende factuur die na de aankoop zal worden verzonden.
Momenteel is het helaas niet mogelijk om op factuur of EAN/GLN-nummer te betalen. Alle beschikbare betaalmethoden zijn zichtbaar bij het afrekenen.
Levering
Wij leveren uitsluitend aan België. Indien u op een adres in het buitenland wilt laten bezorgen, verwijzen wij u naar een van onze andere webshops. Voor meer informatie, zie www.kaffekapslen.com
Bestellingen worden doorgaans binnen 3-5 werkdagen geleverd. Tijdens periodes van piekbelasting kunnen er echter vertragingen optreden, waardoor de totale levertijd kan oplopen tot 5-8 werkdagen. We pakken meestal de bestellingen binnen 24 uur in, en verzenden deze met de verzendmethode die u heeft gekozen tijdens het plaatsen van uw bestelling. De gekozen verzendwijze staat vermeld in de orderbevestiging die je na je aankoop hebt ontvangen.
Mocht het mis gaan tijdens het transport van het vanuit KaffeKapslen verzonden pakket, kan het nodig zijn dat onze transporteur een onderzoek start. In deze gevallen kan het tot 7 dagen duren voordat we een definitieve beslissing van onze partner ontvangen - maar natuurlijk doen we wat we kunnen om problemen sneller opgelost te krijgen, en meestal duurt het niet meer dan 1-2 dagen om "verdwenen Pakketten" te traceren.
Wanneer de tracking-link aangeeft dat uw pakketje is ''bezorgd'' en dit niet zo is, dient er binnen 5 dagen na deze ''bezorgd''-scan contact met ons opgenomen te worden. In het geval dat u later contact met ons opneemt (of het door ons toegestuurd formulier te laat invult), kunnen wij helaas geen reclamatie meer starten met Bpost en kunnen wij helaas geen compensatie aanbieden.
Beschadigd pakket/missende producten
Als je een pakket ontvangt dat beschadigd is of producten mist, moet je binnen 5 dagen na het ontvangst van het pakket hetvolgende naar ons sturen:
• Ordernummer
• Foto's van het pakket van de binnen- en buitenkant, het verzendlabel en de ontvangen bestelling.
We raden ook aan dat je de doos nog bewaart totdat onze klantenservice anders aangeeft of totdat de kwestie opgelost is, in het geval dat er nog extra informatie nodig is om een schadeclaim bij het bezorgbedrijf in te dienen.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om uw aankoop binnen 100 dagen zonder opgaaf van redenen te annuleren. De herroepingstermijn verstrijkt 100 dagen na de dag waarop u, of een andere ontvanger van uw keuze, het pakket heeft ontvangen. Indien de termijn verstrijkt op een feestdag, weekend, kerstavond of oudejaarsavond, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht
U verliest uw herroepingsrecht als u de verpakking van het product verbreekt of het product op enigerlei wijze gebruikt. Als u het product zodanig heeft gebruikt dat wij het niet opnieuw kunnen verkopen, mag u verwachten dat wij weigeren het product terug te nemen.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de aankoop van etenswaren, waaronder koffie en thee, die op het moment van retournering minder dan 90 dagen houdbaar zijn.
Overmacht
Indien zich bijzondere omstandigheden voordoen waardoor wij de levertijd niet kunnen nakomen, kunnen wij een beroep doen op overmacht. Voorbeelden hiervan zijn stakingen, brand, algemene goederentekorten, inbeslagname, beperking van transportmogelijkheden door ziekte, buitengewoon ingrijpen van de overheid, cyberaanvallen, ICT-storingen bij ons of onze partners of gebrek aan transportmogelijkheden.
Een dergelijke situatie geeft geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de koopovereenkomst.
Gebruik van het herroepingsrecht
Als u een aankoop wilt annuleren, neem dan contact op met de klantenservice voordat u uw bestelling retourneert.
U kan dit doen door ons een schriftelijke kennisgeving per e-mail te sturen naar [email protected]. Het is belangrijk dat u bij de herroeping uw ordernummer vermeld, zodat wij weten welke bestelling u wilt annuleren. Aan de Annulering wordt voldaan wanneer u uw annulering voor de deadline verzendt. Als u de aankoop wilt annuleren door de ontvangst te weigeren of door uw pakket niet op te halen, volg dan dezelfde procedure.
In het geval van een defect artikel is dit geen herroeping, maar een klacht.
Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het standaard herroepingsformulier van de wet dat u onderaan deze pagina kunt vinden. Het gebruik van dit formulier is niet verplicht en uw annulering wordt op precies dezelfde manier behandeld als wanneer u ons een e-mail stuurt.
Retournering
Als u spijt heeft van uw aankoop, moet u het artikel uiterlijk 14 dagen nadat u ons heeft laten weten dat u uw aankoop wilt annuleren, naar ons terugsturen.
De retourzending kan niet zonder aanmelding naar ons worden verzonden.
De kosten voor het terugzenden van een bestelling zijn op eigen rekening. Als U het pakket weigert in ontvangst te nemen of het pakket wordt geretourneerd omdat het niet bij een afleverpunt wordt opgehaald, zijn hier ook kosten aan verbonden. In gevallen waarin U geen kosten hebt gemaakt voor retourzending, brengen we € 10 in mindering als vergoeding voor onze betaling van retourzending.
Het is belangrijk dat alle goederen in de originele verpakking worden teruggestuurd en correct worden verpakt, aangezien het uw verantwoordelijkheid is om te zorgen voor een goed transport van de goederen - net zoals het onze verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat de goederen correct worden verpakt wanneer ze naar u worden verzonden. Het is daarom ook belangrijk dat u een ontvangstbewijs ontvangt dat het pakket is verzonden zodat het kan worden gevolgd en verzekerd.
Terugbetaling
Als U spijt heeft van uw aankoop, krijgt u uw geld terug met hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt voor uw aankoop. Als u via een andere terugbetalingsmethode terug betaald wilt worden, is het belangrijk dat u dit bij het aanmaken van uw opzeggingsdossier kenbaar maakt.
Als u een pakket naar ons terugstuurt of b.v. door uw pakket niet op te halen bij een servicepunt of als de verzendleverancier tevergeefs heeft geprobeerd uw pakket af te leveren - betalen wij u meestal binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen terug. We wijzen u erop dat het in sommige gevallen tussen de 3 en 5 weken kan duren voordat de vrachtleverancier het pakket naar ons terugstuurt, afhankelijk van welke vrachtleverancier de retourzending afhandelt.
We zullen de bestelling terugbetalen zodra we de geretourneerde goederen hebben ontvangen en hebben geverifieerd dat ze voldoen aan onze retourvoorwaarden.
Reclamatie
In het geval dat u een product van ons koopt en u constateert dat deze defect is, kunt u een claim aanvragen door ons te contacteren. Bij enige defecten in de bestelling die u heeft ontvangen - bv. materiaal of productiefouten, missende producten van uw bestelling - neem dan zo snel mogelijk, tot uiterlijk 7 dagen na ontvangst van het pakket, contact met ons op.
U kunt de klantenservice bereiken via de mail op [email protected]. Het is belangrijk dat u de producten en het pakket zelf bewaard totdat uw klacht in zijn geheel is verwerkt. Mocht u dit niet doen, dan is het mogelijk dat op basis hiervan uw claim wordt afgewezen.
Apparaat Reclamatie
Elk apparaat dat op onze website word besteld heeft een garantie van 2 jaar. Deze garantie gaat in vanaf de datum dat het apparaat door u wordt aangeschaft. Als uw apparaat stopt met functioneren of anderzijds defecten vertoond, dan vragen wij u contact met ons op te nemen met uw ordernummer en een beschrijving van het probleem, daarbij ook enige documentatie (bv. foto’s of videos) zodat wij u zo snel en efficiënt mogelijk kunnen assisteren.
Om de claim aan te maken moeten wij de informatie die u ons verstrekt opsturen naar de fabrikant van het apparaat. Over het algemeen zullen wij in overleg met de fabrikant moeten treden voordat wij u een uiteindelijke oplossing kunnen bieden. Dit betekent dat een claim voor een apparaat een ruime tijd in beslag kan nemen (Over het algemeen ongeveer 2 weken). In het geval dat de fabrikant het apparaat terug wilt nemen zal Kaffekapslen enige redelijke kosten voor een retourzending dekken.
Annulering
Om een snelle levering van alle bestellingen te garanderen, worden alle bestellingen zo snel mogelijk verwerkt. Dit betekent dat we niet kunnen garanderen dat uw bestelling geannuleerd kan worden.
Als u een bestelling wilt annuleren of wijzigen, is het belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met onze klantenservice binnen onze openingstijden via [email protected]
Buiten onze openingstijden kunnen we helaas niet garanderen dat we uw annulering optijd kunnen doorvoeren. In dat geval raden we aan om uw bestelling zelf te annuleren in uw account.
Persoonsgegevens en cookies
Wanneer u winkelt op kaffekapslen.be, moet u in ieder geval het volgende vermelden:
Naam
Adres
E-mailadres
Telefoonnummer
We registreren ook het IP-adres van waaruit uw bestelling is geplaatst.
Wij wijzen u erop dat het gebruik van uw gegevens alleen plaatsvindt als u daar vooraf uw uitdrukkelijke toestemming voor heeft gegeven, tenzij de wet ons toestaat contact met u op te nemen zonder dat u daarvoor eerst toestemming heeft gegeven.
In verband met de aankoop van goederen kan het nodig zijn om informatie door te geven aan derden, bijvoorbeeld een vrachtleverancier, en u zult daarom, wanneer u goederen bestelt op kaffekapslen.be, toestemming geven dat Kaffekapslen ApS gegevens doorgeeft, van de voor de uitvoering en levering van de bestelling noodzakelijke gegevens, aan derden. De geselecteerde vrachtaanbieder is hiervoor de gegevensverwerker.
Bij betaling met een betaalpas wordt deze informatie direct versleuteld naar onze betalingsprovider gestuurd.
Uw gegevens worden na 5 jaar verwijderd of wanneer wij deze niet meer hoeven te verwerken voor de vervulling van een of meer van bovenstaande doeleinden of ter naleving van de Boekhoudwet of andere wetgeving. De informatie kan in geanonimiseerde vorm langer worden verwerkt en bewaard.
Als u echter een login heeft aangemaakt, zullen we persoonlijke informatie niet verwijderen, tenzij u ons daarom vraagt. U kunt dit doen door contact met ons op te nemen via [email protected].
Kaffekapslen ApS heeft geen toegang tot uw bankgegevens. We geven alleen persoonlijke informatie vrij als dit wettelijk verplicht is of als er een gerechtelijk bevel is. Het kan gebeuren dat we uw gedrag op Kaffekapslen ApS-pagina's registreren om u de best mogelijke ervaring op deze pagina's te bieden en om onze marketing aan te passen. Voor marketingdoeleinden delen we geselecteerde informatie met partners. Als bezoeker van kaffekapslen.be is het mogelijk dat Kaffekapslen ApS niet-identificeerbare informatie verkrijgt. Dit doen we onder andere om erachter te komen welke van onze producten het populairst zijn. Kaffekapslen ApS is verantwoordelijk voor het verzamelen en verwerken van gegevens op kaffekapslen.be.
Naast het bovenstaande geven we uw gegevens niet door aan een derde partij, tenzij dit verband houdt met een herstructurering of een volledige of gedeeltelijke verkoop van het bedrijf. In deze gevallen zal eventuele openbaarmaking van persoonsgegevens altijd plaatsvinden in overeenstemming met de wetgeving inzake persoonsgegevens.
Als u inzicht wilt in welke gegevens wij over u hebben geregistreerd, of bezwaar wilt maken tegen een registratie in overeenstemming met de wet, kunt u contact met ons opnemen via [email protected].
Bij kaffekapslen.be worden cookies gebruikt om de website en de functionaliteit ervan te optimaliseren en zo het bezoek voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Noodzakelijke cookies:
Naam | Aanbieder | Doel | Looptijd |
frontend og frontend_cid | .kaffekapslen.be | Gebruikt om unieke gebruikers te identificeren | 1 dag |
Cookies voor analyse en marketingsdoeleinden:
Naam | Aanbieder | Doel | Looptijd |
_uetsid | .google.com | Gebruikt om bezoekersgegevens te analyseren | 1 dag |
_gid | .google.com | Gebruikt om bezoekersgegevens te analyseren | 1 dag |
_ga | .google.com | Gebruikt om bezoekersgegevens te analyseren en gebruikers te identificeren voor toekomstige marketing via Google | 730 dagen |
MUID | .bing.com | Gebruikt voor Bing-marketing | 390 dagen |
U kan op ieder moment cookies verwijderen van uw computer, hoe hangt af van uw browser.
Informatie over de mogelijkheid om in beroep te gaan
Informatie over de mogelijkheid van beroep
Een klacht over een bij ons gekocht product of dienst kan worden ingediend bij het Centrum voor Klachtenbehandeling, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. U kunt een klacht indienen bij het centrum voor klachtenbehandeling via www.forbrug.dk.
Het online klachtenportaal van de Europese Commissie kan ook worden gebruikt om een klacht in te dienen. Dit is met name relevant voor consumenten die in een ander EU-land wonen. Klachten kunnen hier worden ingediend - http://ec.europa.eu/odr. Bij het indienen van een klacht dient u ons e-mailadres [email protected] te vermelden.
Standaard herroepingsformulier
(dit formulier wordt alleen ingevuld en geretourneerd bij gebruikmaking van het herroepingsrecht)
- Naar
Kaffekapslen ApS, BE0759499112
Alstrup Alle 15
8361 Hasselager
Denemarken
- Ik/wij (*) deel/kondigen hierbij aan dat ik/wij (*) het herroepingsrecht wil uitoefenen in verband met mijn/onze (*) koopovereenkomst voor de volgende goederen (*) / levering van de volgende diensten (*)
- Besteld op (*) / Ontvangen op (*)
- Naam van de consument (namen van de consument)
- Consumentenadres (Consumentenadres)
- Handtekening van de consument (handtekeningen van de consument) (alleen als de inhoud van het formulier op papier wordt gecommuniceerd)
- Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is